Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu

Malta

Door: Monique en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Monique

07 Januari 2015 | Malta, Sliema

Hier is dan eindelijk ons eerste reisverslag.

Zondag 4 januari was het dan zover! Voor het eerst vliegen naar het mooie eiland Malta.
De reis is goed verlopen, alleen had het vliegtuig enorme vertraging.
We kwamen om 3:00 uur aan bij ons appartement en hebben die nacht bijna niet kunnen slapen.

De volgende dag hadden we onze eerste schooldag op de ESE school. Hier gaan we Engelse lessen volgen. De weg naar school toe is erg mooi! We lopen de hele weg langs de zee, die strak blauw is. Ook het weer is erg lekker, voor de Maltezers is het heel koud want de laatste 30 jaar is het nog nooit zo koud geweest. Voor ons is 17 graden met zon prima in de winter! ;)

Eenmaal op school aangekomen moesten we gelijk een toets maken om te bepalen wat ons Engels niveau is. Aan de hand daarvan werd je ingedeeld in een klas.
Helaas zitten we niet bij elkaar in de klas, maar het is erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen uit verschillende landen zoals Turkije, Korea, Rusland, Brazilië, Afrika etc.
We zijn de enige Nederlanders in onze klas, dus om te communiceren moet je wel Engels praten (wat wel goed voor ons is).

Het appartement ziet er erg mooi en groot uit.
Per 2 studenten heb je een eigen slaapkamer en een badkamer. De woonkamer en de keuken delen we met z'n allen (totaal 6 studenten).
De huisgenoten zijn erg vriendelijk en delen alles. Zo hebben ze de eerste avond gelijk voor ons gekookt en dit konden we natuurlijk niet weigeren.
Die avond was er een welcome's party geregeld door de ESE school. Van tevoren zeiden we, ah we doen één wijntje want we waren erg moe omdat we die nacht ervoor niet of bijna niet hebben geslapen.
Maar het was erg gezellig want we kwamen een hele groep Nederlanders tegen. Dus het werd uiteindelijk toch laat.

De volgende dag gingen we weer fris en fruitig en een beetje brak naar school. Ook is onze wekker niet afgegaan, dus we werden wakker om 8:00 uur en we moesten 8:15 uur weg. Maar we waren keurig op tijd op school.

'S middags was er vanuit ESE een tour geregeld door Valletta (de hoofdstad van Malta).
Eerlijk gezegd was dit niet zo leuk.. Het ging alleen maar over de geschiedenis van de gebouwen in Malta. Ofcourse in het Engels.
Verder is de stad heel mooi met leuke winkels en gezellige oude cafés.

• 07 Januari 2015 - 17:45

Esther:

Super leuk verslag en leuke foto's.
    Groetjes opa en mama

• 07 Januari 2015 - 18:20

Karin Boerdijk:

Super meiden, geniet er van!

• 07 Januari 2015 - 19:19

Astrid En Piet:

Hallo toppertje. Enjoy.......

• 07 Januari 2015 - 21:34

Else:

Leuk meiden! Veel plezier! Hoe was de kip ;) ? X

• 10 Januari 2015 - 11:48

Lia:

Hallo dames, het is niet alleen maar feesten en party's daar, toch??????? Haha, zou ik ook doen. Enjoy your time there.