Times flies when you're having fun - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu Times flies when you're having fun - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu

Times flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Monique

02 Mei 2015 | Malta, Sliema

Dit was het dan.. 4 maanden op dit prachtige eiland zijn alweer voorbij.
Wat hebben wij genoten!

Nadat we 2 weken vakantie hadden gehad, hebben we nog 2 weken stage gelopen. Vorige week was onze laatste week en hebben we afscheid genomen. In de pauze hadden we een klein feestje. De leraren hadden allemaal lekkere cakejes en typisch Maltese gerechtjes meegenomen. Dus we hebben goed zitten bunkeren. De laatste lessen hebben we met de kinderen leuke spelletjes gedaan.
Van sommige kinderen hebben we nog een voetbalplaatje met handtekening erop gekregen of een mooi origami kunstwerkje..
Ook zijn we in onze eigen stageklas dood geknuffeld door de leerlingen en leraren. Zij vonden het erg jammer dat we weg gingen.

Deze week hadden we nog lekker een weekje vakantie. Die hebben we dus ook goed benut. Afgelopen zondag zijn we naar Café Del Mar geweest. Een club op een super mooie locatie aan de zee met zwembaden. Lekker met z'n allen rosé-tjes gedronken en dansjes gedaan.

Dinsdag zijn we met onze Colombiaanse huisgenoot Vivian naar het strand geweest en hebben we lekker geluncht. Daarna vertelde Vivian dat we heerlijk konden ontspannen bij Dr. Fish. Ach waarom ook niet? dachten we.
Nou, zo ontspannen was het niet. We deden onze voeten in het water, en de vissen begonnen gelijk te happen. Het kietelde als een gek. We gilden en lachten alles bij elkaar. Later werd Marieke in ieder geval rustig maar Monique vond het maar niks.

Woensdag zijn we weer naar het strand geweest. Jaja ons doel is om bruin terug te komen. 's Avonds zijn we chique gaan dineren in ons nette jurkje. Het was niet zo toepasselijk bij ons eten. Lekker spare-ribs eten met onze handen. Maar wel met een fles rode wijn!

We hebben hier al zolang naar uitgekeken. Donderdag was het eindelijk zover. Duiken!! Wat een mooie ervaring was dat. Toen we daar aan kwamen, moesten we eerst een heel boekje doorlezen met informatie en van alles invullen en ondertekenen. Daarna kwam de tweede uitleg van onze duikinstructeur. We hebben alle oefeningen doorgenomen en toen moesten we ons omkleden. Nou wat een drama was dat. Dat pak zat veel te strak, ze moesten ons met 2 mensen erin hijsen. Daarna kwamen 3 gewichten van ongeveer 4 kilo per stuk erbij. We kwamen bijna niet vooruit, vooral niet toen we die zuurstoffles om kregen. En de instructeur lachte ons maar uit..
Uiteindelijk het water in en nog een keer de oefeningen doorgenomen. We zonken alleen allebei niet naar beneden. Dus nog maar wat gewichtjes eraan.

We hadden niet verwacht dat het zo mooi zou zijn. We zwommen met de vissen mee. Deze hadden alle kleuren van de regenboog. Toch best raar om zo lang onder water te ademen. Toen we weer boven kwamen, kregen we allebei een mooi schelpje van de instructeur. Maar de schelp van Monique werd al snel weggegooid want er zat een krab in. Gelukkig kreeg ze een nieuwe. Wat zijn wij blij dat we dit gedaan hebben! Zeker voor herhaling vatbaar.

Een typisch Maltees gerecht is konijn. Dit wilden we natuurlijk wel even proeven. Maar dit was niet zo'n succes. Als ze hadden gezegd dat het een koe was, hadden we het ook geloofd. Niet zo bijzonder dus.

Gisteren zijn we naar een super groot festival geweest met een paar Nederlandse dj's. Het was wel weer lekker op z'n Maltees georganiseerd. één grote chaos bij de ingang. Iedereen moest door een poortje van een halve meter die met 5 bewakers tegen werd gehouden, want iedereen drukte dat poortje omver. Echt chill was dit niet. EIN-DE-LIJK binnen! Het feestje kon beginnen. Gezellig met alle Nederlanders drankjes gedaan.
Wat een top dagje!

Dit is het dan, ons allerlaatste dagje. Straks gaan we voor de laatste keer bruinbakken op het strand. En vanavond voor de laatste keer even op stap in Paceville. Helaas ook afscheid nemen van alle leuke mensen. Maar niet getreurd, afscheid nemen bestaat niet. De reünie gaat er zeker komen!

Morgen is het dan zover, of eigenlijk vannacht. Om 5:00 uur met de taxi naar het vliegveld. Ook al willen we eigenlijk niet naar huis. Toch kijken we er erg naar uit om onze lieve vriendinnetjes en familie weer te zien. Ohja en onze lieve hondjes.

Ciao, Ciao Malta. Wat gaan we je missen!!!