Nog maar 3 weekjes - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu Nog maar 3 weekjes - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 weekjes

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Monique

12 April 2015 | Malta, Sliema

Heel vervelend zo'n buitenlandse stage. Lekker veel zon, veel te leuke mensen, te mooie stapavondjes, veel te lekkere drankjes en te mooie plekjes. Stiekem zijn we toch een beetje verliefd geworden op dit kleine landje.

Op stage gaat alles nog steeds prima. Toch verbazen we ons elke keer weer over de streken die de kinderen weer hebben uitgehaald. Zo denken ze te kunnen onderhandelen. Zo had een jongetje laatst niet zoveel zin in de les en kreeg niet het boek wat hij wilde, hij dacht dat hij ons wel kon omkopen met 10 euro zodat hij z'n boek kreeg.

Helaas zijn de twee weken vakantie die we hebben gehad, nu voorbij. Daar hebben we natuurlijk optimaal van genoten. Zo zijn we eerst maar eens naar de kapper geweest. Toch een beetje eng, dat viel uiteindelijk wel mee. Maar die paar centimeter wat eraf ging voor 20 euro vonden we een beetje overdreven. Die donderdag zijn we met z'n tweeën naar Gozo geweest, lekker toeristisch in een Sightseeing-bus. Maar wat zijn die wegen een ramp, veel te smal en zo hobbelig als maar kan. De schattige, kleine dorpjes en het prachtige uitzicht maakte dat weer goed.

Op Goede vrijdag hebben we ons van onze goede kant laten zien en zijn we naar de kerk geweest. En nee, niet één maar wel 5 kerken bezocht inclusief 2 Maltese kerkdiensten. Ook al gaan wij zelf niet zo vaak of nooit naar de kerk, deze waren van binnen wel erg mooi om te zien.

De volgende dag zijn we met z'n allen naar Comino geweest. Dit is één van de mooie, kleine eilandjes die bij Malta hoort. Met een heerlijk koud rosé-tje hebben we de hele middag mogen genieten van de Blue lagoon.
De terugweg gingen we met de boot langs de grotten van Comino. Daarna besloot de bestuurder even flink gas te geven en de volumeknop van de muziek lekker hard te zetten. Wat wij natuurlijk niet zo erg vonden, helaas duurde het tochtje niet zo lang.

Verder zijn we veel gaan stappen, lekker vaak uiteten geweest en hebben we veel op het strand gelegen om uit te brakken. Ook de taxiritjes blijven altijd bijzonder. De ene keer scheuren we heel Malta door met taxichauffeurs waarvan we ons afvragen of ze wel hun rijbewijs hebben gehaald en de andere keer zit je met 3 schattige kuikentjes op schoot in een taxi. Happy Easter!

Woensdag zijn we naar Popeye Village geweest, dit is een park wat is gebouwd als filmset voor de film Popeye. Het park stelde niet veel voor, maar het uitzicht daarentegen was weer prachtig.
Donderdag zijn we nog een dagje naar Gozo geweest om de Azure Window te zien en te zonnen op het strand 'de Rambla bay'. De Azure Window is een gat in de kliffen. 's Avonds kregen we een leuk mailtje dat we de volgende dag vrij waren van school, dus daar hebben we lekker van genoten.
Vandaag gingen we naar Marsaxlokk, een mooi vissersdorpje dus dan moet er natuurlijk wel vis gekocht worden. Het leek alleen opeens niet meer zo lekker toen we voor onze neus zagen hoe het werd ontleed.

De twee Turkse jongens, het Koreaanse meisje en de Libische jongen zijn naar huis. Het waren leuke huisgenoten, die we nu al missen. Daarvoor in de plaats is er een Russische jongen, Turkse jongen, Franse jongen en een Koreaans meisje gekomen. Met de Russische jongen waren we helemaal blij want hij nam een frituurpan mee! Toch hebben we hem nog niet gebruikt, want ze hebben hier geen frikandellen.

Steeds meer mensen gaan weg, zo komt ook ons einde bijna in zicht..
We hebben het nog steeds super erg naar onze zin. Vandaag over 3 weken is het dan zo ver, dan zijn we weer in ons oude, vertrouwde, kikkerlandje. Dus nu nog optimaal genieten van onze tijd hier!

Liefs