Op de helft - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Monique

09 Maart 2015 | Malta, Sliema

2 maandjes zitten erop en nog 2 maandjes te gaan!
Ook Carnaval is alweer een tijdje geleden, wat was dat een mooi feestje op Gozo!
Die maandag zijn we naar Valletta geweest, omdat we vrij waren van stage. Daar werd nog volop feest gevierd. Wij dachten dat Nederlanders gek waren maar die Maltezers kunnen er ook wat van zeg. De raarste en gekste kostuums. Soms leek het wel alsof we in een aflevering van My Big Fat Gipsy Wedding zaten. Kinderen van 5 jaar in een super mooie prinsessenjurk met veel te veel make-up.
Op het plein waren optredens van verschillende carnavalsgroepen, één groot feest dus! Die avond naar de Welcomes-party geweest, drankjes genuttigd en dansjes gedaan.

Woensdag hadden we weer stage, het was As woensdag dus met alle kinderen naar de kerk. Nou dat as nemen ze wel heel letterlijk. We liepen met de kinderen naar voren en dachten dat de Pastoor gewoon een kruisje zou zetten op je voorhoofd. Maar nee, er werd een lading as over ons haar gegooid. Vervolgens hebben we heel sneaky achterin in de kerk, het eruit proberen te halen.

Donderdag een gezellig meidenavondje gehad en naar de film Fifty Shades of Grey geweest. Het was erg gezellig, maar wat een stom einde van de film..

De volgende dag kwamen de ouders, zusje en opa van Marieke voor een week.
Ik heb ze eerst opgehaald van het vliegveld en ben vervolgens met ze naar het hotel gegaan. Elke avond zijn we lekker uiteten geweest. Helaas was het weer die week best wel slecht, we hebben veel regen gehad waardoor we niet veel konden doen. We zijn nog wel naar Mdina en Marsaxlokk geweest, maar dat was het ook. Maandag zouden ze komen kijken op stage. Toen ik ze samen met Monique had opgehaald van de bushalte liepen we terug naar school en opeens stond Karin voor m’n neus. Super leuk!! Iedereen wist blijkbaar al van deze verrassing. ’s Avonds gezellig gaan stappen met Karin. Woensdag een lekker dagje gewinkeld met Sanne en Karin en die avond weer op stap. Donderdag het weekje geweldig afgesloten, gezwommen met dolfijnen. Het was een leuk weekje!

Die woensdag zijn de ouders van Monique gekomen.
Wij hadden gelukkig iets beter weer. Woensdag ben ik eerder van stage weg gegaan en heb ze opgehaald bij het vliegveld. Die avond ben ik uiteten geweest met Michele’s verjaardag. De rest van de week zijn we ook uiteten geweest. Donderdag zijn ze op stage wezen kijken, het was leuk om te laten zien wat ik hier allemaal doe.
Verder zijn we naar Mdina en The Cliffs geweest. Zondag zijn ze naar de markt in Marsaxlokk geweest. En de volgende dag naar het mooie Gozo. Als afsluiter lekkere drankjes op het terras gedaan en zijn we zelfs nog verbrand.
Kortom een leuk weekje gehad!

Nadat we het weekend weer op stap zijn geweest, hebben we zondag lekker uitgebrakt op het terras in de zon. En ons favoriete voedsel gegeten, nacho’s en chocoladecake.

Vandaag weer fris en fruitig naar stage. We moesten ’s ochtends zoals altijd weer politieagent spelen buiten en zorgen dat de kinderen niet op staan van hun plek. Toen liep DE kip van de school over het veldje en iedereen begon te schreeuwen. KFC! Die kip blijft bijzonder voor ze haha.

Ciao Ciao Ciao,