Optimaal genieten!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu Optimaal genieten!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu

Optimaal genieten!!

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Monique

16 Februari 2015 | Malta, Sliema

Alweer 2 weken verder, wat vliegt de tijd toch voorbij.
De afgelopen 2 weken weken hebben de kinderen op stage examens gehad. Hierdoor waren we elke dag om 13:00 uur vrij, heerlijk! En hadden we dus tijd om eindelijk eens de toerist uit te hangen.

Vorige week zaterdag zijn we naar The Dingli Cliffs geweest. We stapten uit de bus en het was heel apart hoe stil het daar was. Hoe gek het ook klinkt, het was echt heel lekker dat het even zo stil was. Een genietmomentje dus!
Het uitzicht op zee was echt heel mooi.
Toen door naar Mdina, een erg mooi oud stadje. We hebben even lekker op het terrasje gezeten met een heel mooi uitzicht. Zeker voor herhaling vatbaar toen we zagen dat iedereen om ons heen chocoladecake had voor maar €2.

Vorige week maandag gingen we heel simpel aardappeltjes met maïs en vissticks eten. Maar het was niet te vreten, gelukkig vroeg onze huisgenoot of we mee wilden eten met hem. Daar konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen. Dus met alle huisgenoten en wat vrienden gezellig spaghetti eten. Niks mis mee, dachten we. Totdat iedereen de eerste hap had genomen en begon te janken, omdat het zo scherp en gekruid was. Dus toen maar weer tosti's gegeten.

Dinsdag waren we ook vrij dus maandagavond maar weer een avondje stappen. Alleen een beetje jammer dat de schoonmaaksters om 9:00 uur al voor de deur stonden.
's Middags fanatiek bezig geweest en met alle huisgenoten gaan hardlopen.

Donderdag hadden we schoolreisje van stage, we gingen met de kleinsten mee naar een vogel park. De kinderen vonden de loslopende kippen veel interessanter dan de aparte vogels zelf. Ook was er een slang die de kinderen om hun nek mochten doen. En ja, Marieke heeft haar angst overwonnen en dit ook gedaan!

Op het laatste moment hebben we vrijdag nog een prinsessen-pakje bij elkaar gescoord nadat we al 2 weken hebben gezocht. Helaas moeten we carnaval in Nederland missen. Maar dat wil niet zeggen dat we er hier geen mooi feestje van hebben gemaakt.
Zaterdag zijn we met een partyboot naar Gozo (een ander eiland) geweest, 21:00 uur gingen we weg. We hadden gratis drank en chille muziek. Het is een katholiek land dus het wordt hier ook uitgebreid gevierd. Iedereen was verkleed en het was echt een gekkenhuis. 7:00 uur waren we pas thuis. Om het in één woord te beschrijven: Wauw!

Vandaag en morgen zijn we ook nog vrij omdat het Carnaval is. Dus maar weer de toerist uitgehangen en naar Valletta geweest vandaag.
Er waren allerlei optredens en overal gezellige muziek.
Vanavond maar gezellig wat drankjes doen op de Welcomesparty.

Liefs ons,