Alweer een maand op Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu Alweer een maand op Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marieke en Monique - WaarBenJij.nu

Alweer een maand op Malta

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Monique

01 Februari 2015 | Malta, Sliema

Wat gaat de tijd toch snel.. We weten nog dat we de eerste dag naar school liepen en tegen elkaar zeiden: Hier moeten we het 4 maanden volhouden en nu is er alweer een maand voorbij.
Maar dit zegt alleen maar hoe leuk we het hier hebben.

Op stage gaat alles z'n gangetje, ook al hebben we het nog steeds erg druk en verliepen de afgelopen dagen wat minder.
We hebben nu niet zoveel kinderen meer in de klas dus we kunnen ze meer aandacht geven.

Vorige week had het 1 dag keihard gehageld. We reden in de schoolbus terug naar huis en de kinderen waren helemaal van het padje af omdat ze dachten dat het sneeuw was. Ze renden door de bus en ze wilden dat de buschauffeur ging stoppen zodat ze de hagel konden voelen.
We konden ze niet wijs maken dat het gewoon hagel was, volgens hen was het echt sneeuw.

Afgelopen week heeft het veel geregend. De kinderen op stage moeten het uniform aan, wat eigenlijk veel te koud is. Ze hebben namelijk een korte broek aan. Ze mochten van de directrice niet naar binnen en ze moesten in de regen blijven spelen. Toen ze weer naar binnen mochten, hadden ze het ijskoud. Het was echt zielig voor ze want ze moesten nog de hele dag in hun natte kleren zitten.

Sorry pap en mam, we zijn allebei verliefd geworden hier. Maar maak jullie geen zorgen, het is een Libisch kindje van 7 jaar uit onze stageklas.
Tijdens het lesgeven, kan je gewoon niet boos worden op hem. Hij probeert altijd wat voor elkaar te krijgen, dit doet hij met knipoog en een te schattig lachje.

Woensdag vonden we dat we het hadden verdiend om lekker uiteten te gaan. En wat was het lekker! Vooral de nacho's waren heerlijk maar het chocolade toetje maakte het helemaal af!

De volgende dag dachten we: Vandaag gaan we maar weer gezond koken. De aardappeltjes en vissticks waren niet te vreten dus hebben we het maar gelijk weggegooid. Er zat dus niks anders op dan naar de Mac te gaan.

Deze week wordt het wat lekkerder weer en aangezien we de hele week om 13:00 uur vrij zijn omdat de kinderen examens hebben op stage, wordt het toch echt tijd om dingen te gaan bezoeken. Zaterdag gaan we naar Gozo voor een pre-party van Carnaval!

Ciao, ciao , ciao

• 02 Februari 2015 - 11:21

Theo En Mieke:

Hallo Monique, leuk om te lezen , dat je het naar je zin hebt, geniet ervan, de tijd is zo voorbij.
    warme groet uit ons koude landje.